JUGOZVUK

8.7.13

OLGA JANČEVECKA teši BRANKA MILJKOVIĆA pesnika

Gospođa Olga, iako u poznim godinama, poput "pariskog slavuja" Edit Pjaf, oduševljavala je kafanske goste zanosnim, setnim pesmama o nepreglednoj ruskoj stepi, zvezdama i praporcima, životnim lepotama i dražima ljubavnih osećanja, tako da je u kasnim satima Branko, pod uticajem pića, zanosa i oduševljenja počeo razbijati čaše uz najogavnije psovke, vičući na sav glas:
- Hoćemo slobode! Dajte nam slobodu, dokle će samo komunisti da drže javne kuće! Nećemo više da molimo kurve, hoćemo javne kuće!
Ti protesti u vezi sa prizivanjem javnih kuća primetio sam da su bili Brankova opsesija kad malo više popije, pa smo ga tako i pravdali pred ostalim začuđenim gostima i osobljem. Ali, skandal je predupredila gospođa Olga Jančevecki, koja je prišla Brankovom stolu zagrlivši ga i poljubivši ga u obraz, a onda se obratila kelneru koji je već hteo da telefonira miliciji:
- Stanite, zar ne vidite da je u pitanju iskreni vapaj mladog čoveka, za onim što nedostaje našem društvu.

Oficiri u smrt

Dok je kelner staru gospođu gledao začuđeno kao i ostali za okolnim stolovima ona sede za naš sto i, obraćajući se iznenađenom Branku, reče:
- Mladi čoveče, vaša spontanost mi se dopada, jer ste se poneli kao raniji moji obožavaoci, koji su, kad sam u Petrogradu pevala pod imenom grofice Elene Rok, u iskrenom oduševljenju razbijali kristalne čaše i velika ogledala u sali, a zbog mene su se čak i ubijali carski oficiri, kada sam ih kao časna žena slala u javne kuće. Da, nemojte se čuditi, vi ste potpuno u pravu što tražite svuda u pametnom svetu priznate institucije javnih kuća, jer one su čuvale brakove i porodični mir.
Da, mnoge nesreće, ubistva i samoubistva su se posle rata desila što su ukinute javne kuće, koje su uspešno smirivale raspomamljeni nagon izvesnih mužjaka, dat im od prirode, dok ga žene većinom nemaju, pa ne mogu ni da shvate njihovu opterećenost. Da se otvore javne kuće na zakonskoj osnovi smanjio bi se broj silovanih devojaka i žena, narkomana i ludaka, u to sam uverena. I zato tvrdim, moj gospodine, da je današnji moral lažan, jer su javne kuće pomagale nesmetan porodičan život.
Ovako, i opasnost od veneričnih bolesti je veća dok su svi željni ljubavi, koju ne dobijaju kod kuće, prepušteni ulici. E, zato sam ja, kao i vi, mladi gospodine, za hitno uvođenje javnih kuća...

No comments:

Post a Comment

Molim vas da budete uljudni prilikom davanja komentara na ovako lepom istorijski va\nom blogu. HVALA UNAPRED!